Probuď svou fantazii

Atul

26.11.2014 16:49

 www.uloz.to/xguPrVZv/utrias-pdf

Tabulka původu – Atul Popis země původu      
Rody Síla Obratnost Odolnost Inteligence Charisma Atul jsou povětšinou obyčejní lidé, obývají většinu oblastí Illeanu. Budují nové vesnice i města, ale také nové země, říše a království. Jejich původ se liší hlavně tím z jaké části Illeanu pochází. Zastupují veškerá známá povolání, nejvíce řemeslná či válečnická. Atul věří ve své vlastní bohy, budují chrámy a svatá místa všude na Illeanu. Kromě hradů, měst a následků válek je víra jejich největší odkaz na Illeanu. Plaví se po mořích, cestují do podzemí, zkoumají a seznamují se se vším co jím je nablízku. Je to nejpočetnější rasa na illeanu, ale jelikož nejsou příliš jednotní a původ je dělí ne jenom jako oblast kde vyrůstali, tak jim ostatní rasy nevěnují příliš pozornosti. Atulské chování a kulutra se liší místo od místa a jejich vzhled také není vždy stejný. Jsou zvyklí na změny ročních období a spíše než aby se stranili, tak chtějí aby se o nich mluvilo. Těžko se před nimi skrývá tajemství, jelikož lidská zvědavost jim nedá spát. Atul jsou rozděleny dle království, císařství, panství či kmenů a dalších různých skupin a společenství. Liší se jedinec od jedince a schopnost převzít vědomosti a rychle se učit je u nich velkou výhodou. Přesto však největší hrozbou pro tuto rasu je ona sama.
Severní rody -1 -1 0 +1 +1
Jižní rody 0 +1 +1 -1 -1
Východní rody +1 -1 +2 -2 0
Západní rody +1 0 +1 0 -1
Ostrov řek -1 +1 0 +1 -1
Sar'Dun -1 0 0 +1 +1
Země ztracených bohů +1 -1 +3 -2 -2
 
Severní rody – Syn moře / Civilizovaný / Cestovatel
Jižní rody – Víra a tradice / Lovec / Svobodný
Východní rody – Východňan / Nepoddajný / Žoldácký vliv
Západní rody - Páže / Jednotná země / Rytířská čest
Ostrov řek - Rybář / Znalec bažin / Náboženství
Sar'Dun – Obchodní monopol / Ochránce ostrova / Vliv kouzelníků          
Země ztracených bohů – Otrok války / Odolnost těla / Nevědomý          
                     
Obecné informace o Atul                  
Každý atul umí mluvit obecnou řečí, čtení a psaní je už otázka výchovy              
Hlavní měna atul je Ilen, je to obecná a nejrozšířenější měna a proto se veškeré ostatní měny přirovnávají k této měně        
                     
Severní rody                    
Severní rody patří k těm nejcivilizovanějším rodům. Tyto rody zaujímají především oblasti severních pobřeží a oblastí k tomu přilehlých. Jsou to ti nejlepší mořeplavci a rození obchodníci. Obchodní infrastruktura udržuje tuto oblast celistvou. V současné době jsou zde tři velká atulská království. Místní obyvatelé jsou zde zaměřeni hlavně na farmaření a chov dobytka. V severních zemích se také nachází nejlepší vinice. Zdejší království si po dohodě rozdělila spravedlivě území, ale přesto občas vypuknou menší potyčky na hranicích. Po obchodní stránce tři království ale spolupracují s plným nasazením. Budovy se zde stavějí hlavně s pomocí kamene a cihel, dřevěných staveb je zde po skrovnu. Na severu je také daleko větší výskyt magičů a jim podobných, jelikož je zde nejvíce míst jež jsou s nimi spojovány. Přesto nebo spíše právě proto byl sever zasažen ničivou silou gimaků nejtvrději. Kromě bohyně prostého lidu se zde ostatní bohové nijak výrazně neuctívají tak jako v ostatních zemích. Ve východním království se také chovají jedni z nejlepších koňských plemen, přesto severní lidé nepatří k nejlepším jezdcům země. Existuje zde spousta různých cechů, gild a společenství ať už dobrých či zlých. Královské rody jsou opředeny záhadnými tajemstvími a každý z nich má nějakou výhodu, ať už v penězích či moci. Západnímu králoství Nelzarie vládne rod Lakrasto, tajemný rod ukrytý ve vlastním stínu. Prostřednímu království Heloen vládne rod Heloen, jež je znám pro svou čest. A východnímu království Luta vládne rod Luta jež je přímím potomkem císařského rodu atul.
Syn moře – Snad každý mladý seveřan se plavil několikrát po moři za obchodem. S jejich stylem života to mají prostě v krvi a díky dalekým cestám si také osvojí svou vrozenou dovednost obchodování. Proto mají bonus +2 k plavbě(orientaci) na moři a +2 k obchodování.  
 
Civilizovaný – Severní rody jsou nejcivilizovanější ze všech atul, zprvu je poznáte hned podle jejich řeči a chování. Proto mají seveřani bonus +1 k hodu na charismu, pokud se to týká řečnictví, vyjednávání, obchodování apod.  
 
Cestovatel – Seveřani cestují za obchodem téměř všude a kromě moře obchodují samozřejmě i na zemi. K tomu využívají vždy přepravy koňmo a tak je pravidlem že téměř každý seveřan umí cestovat na koni a starat se o něj. A tak mají bonus +2 k jezdectví.  
 
                     
Jižní rody                    
Jižní rody by se dali i z části brát jako opak severních rodů, civilizovanost není zrovna silnou stránkou těchto rodů, za to jsou to ale zkušení řemeslníci a poradí si i bez království. V jižních rodech je spousta městeček a vesnic a kromě jednoho malého území jsou všechny samy za sebe. Tam kde si nezařídili obchod tak většinou ani nemusí jelikož si vystačí samy. Zakládají si silně na víře ve své bohy a na svých tradicích. Přesto že žijí u jižních pobřeží tak mořeplavba jim moc neříká, nepotřebují se nikam plavit mají rádi svou zemi. Na tomto území je naopak kromě mestských staveb, hradů a podobně, hodně dřevěných staveb jež lépe souznějí se zdejší přirodou. Je zde spousta lovců a bylinkářů. Také odsud pochází hodně žoldáků jež chodí za penězi do jiných zemí. V jižních zemích se nachází i spousta alchymistů či theurgů jež přišly na toto místo hledat soukromí při jejich výzkumech. Dříve byla tato země součástí císařství, po jeho rozpadu zde nebyl nikdo kdo by se ujal vlády a ani nikdo kdo by chtěl využít příležitosti pro získání nového území. Zdejším to tak vyhovovalo a taky to tak zůstalo, každý se živý jak dokáže a nemusí platit žádné daně ani poplatky. Nedávno se jižní části Illeanu začalo právem říkat svobodné země. Přesto se zde nachází jedno malé území které si podmanil baron Silivius a založil si své malé království. Zatím ale nijak výrazně nezasahuje do života okolních lidí a ty si jej proto příliš nevšímají. Panují zde také povídačky že se v těchto územích skrývá cech Černé čepele, jež je považován za nejnebezpečnější vrahy na illeanu.
Víra a tradice – Jižani si silně zakládají na víře a jejich tradicích, které dodržují snad vždy když jim v tom nic nebrání. Důsledkem toho mají vždy bonus +1 k odolnosti a síle pokud jednají ve jménu víry či brání své tradice.  
 
Lovec – Zdejší lidé se živí především lovem a sběrem bylin, je to v podstatě jejich životní styl a každý chlapec umí lovit a každá žena zná ty správné bylinky. Proto mají muži bonus +2 k lovu, to znamená že pokud dělají cokoli co je spjaté s lovem mají bonus +2 na past či útok lukem apod. Ženy zase mají bonus +2 při sběru a zpracovávání bylin, které jim jsou známé.  
 
Svobodný – Tento svobodný lid není v stylu života nijak omezován a proto jsou často velmi rozdílní v určitých ohledech. Jeden umí dobře jezdit na koni, další se naučil dobře bojovat, jiný se zase zdokonalil v lékařském umění. A proto si každý svobodný může vybrat bonus +1 k jedné z následujícíh vlastností: Jezdectví, hod na útok či obranu, lov, řemeslnictví (koželužnictví, tesařina apod.), bylinkářství, léčitelství či se posílit ve své víře k bohu.  
 
 
                     
Východní rody                    
Východní rody jsou civilizovanější než jižní rody, přesto je to země plná násilí a nesvárů. Východní část illeanu je rozdělena na spoustu malých království či vévodství a každý se snaží získat na moci. Jsou zde také zkušení mořeplavci, ale také je zde spousta žoldáků a dalších společenství jež za peníze udělají cokoliv ve prospěch toho kdo dá více. Přesto kdyby nebylo stovky vzniknutých dohod byla by zde válka v plném proudu, takhle je toto zúženo na spousty větších potyček mezi "králi" a jim podobnými. Zrada a intriky jsou zde na každém kroku a pach krve je cítit v každé temné uličce. Nikdo zde nemá viditelnou vládu nad svým územím, přesto země funguje a dokonce i obchod zde vynáší. Kdysi zde bývalo sídlo mocného řádu světla, to ale bylo po vpádu gimaků srovnáno se zemí a vyhlazeno spolu s řádem. Tento řád se zde snaží znovu usídlit a vnést mír do těchto zemí. Zatím se mu to ale vůbec nedaří. Místní lidé jsou ale silně věřící a tak je jen otázkou času než se unaví neustálímy přínosy nové krve a přestanou mezi sebou bojovat. Ve východním zemích jsou také proslulí kováři a řemeslníci obecně. Zdejší obyvatele jsou buď zocelení nebo unavení neustálými spory. Králů je zde tolik že lidé ani nevědí na jakou stranu se přidat. Východní země jsou zaplaveny žoldáky a přecpány různými zlodějskými cechy. Je to místo kde sotva najdete odpočinek, ale pokud naopak hledáte smrt je toto místo jednou z nejlepších voleb.
Východňan – Východní rody jsou zpravidla zkušení mořeplavci a rodilí kováři, bez těchto dvou vlastností se zde ostatně těžko přezdívá. A proto mají bonus +1 k plavbě na moři a +2 ke kovářskému řemeslu a všemu s tím spojené.  
 
Nepoddajný – Zdejší intriky a nedůvěra zocelila místní proti lstím, intrikám či krádežím apod. A proto mají bonus +3 proti každému kdo se je snaží obelstít či okrást.    
Žoldácký vliv – Vliv žoldáků je v této zemi velice silný, ale díky tomu také místní získaly dobré zkušenosti v zacházení se zbraněmi a tak mají bonus +1 k Uč a Oč se svou hlavní(oblíbenou) zbraní.  
                     
Západní rody                    
Civilizovaná a jednotná země. Tak by se daly popsat západní rody. Je to velké království, které je rozděleno na spoustu malých panství, vévodství apod. Království Noidred, jak se nazývá, je nejzachovalejší "zbytek" císařství. Je zde spousta hradů a pevností, také měst a vesnic. Jsou zde nejlepší organizovaná armáda a nejlepší rytíři země. Téměř každý zde umí zacházet se zbraní, přesto že jí ani nemusí za celý svůj život použít. Ač zde nechovají nejlepší koňská plemena jsou zde nejlepší jezdci. V současné situaci by si království Noidred mohlo v okamžiku podrobit jižní i východní země, ale válka a noví lidé by vnesli do království zbytečný chaos a navíc současný král po žádném novém území neprahne. Obchod zde jede na plné obrátky, království je plně otevřené novým obchodům i spojenectvím. Úzce spolupracují s Pimošškou říší a obchodují dokonce s kmeny utrias ze Stříbrných kopců. Existuje zde také spousta obchodnických či řemeslných cechů a gild, ty sou vesměs spíše rozšířením původních cechů v ostatních zemích. Přestože je království jednotné nevyhne se chtíči a zlu podlých osob v pozadí. Již několikrát byly spáchány sabotáže i atenáty na krále. Pokud by měl nastat v tomto království neurčitý zápas o trůn bylo by to strašné krveprolití. Většiná pánů a baronů je ale věrna králi a proto i kdyby nastali problémy bude celistvost země chráněna s maximálním nasazením jejich pánů.
Páže – Téměř každý mládenec je zde vychováván jako páže svého pána. Díky tomu se naučí skvěle jezdit na koni a starat se o něj, také se naučí vojenské taktiky a jak správně sloužit svému pánovi. Díky tomu mají bonus +4 k jezdectví a +1 k Uč a Oč při útoku ve více jak 2 lidech.  
 
Jednotná země – Jednota země je pro ně velice důležitá součást života a tak udělají vše pro její ochranu, pokud chrání svou zemi a bijí se za ní mají bonus +2 k síle a +1 k Oč.    
Rytířská čest – Snad každý zná rytíře z království Noidred, jež jsou proslaveni skvělým uměním boje, ale také pravou rytířskou ctí. Vlivem toho že téměř každý voják je zde cvičen jako rytíř mají bonus +1k Uč a Oč pokud bojují v rytířském stylu, tzn. jeden na jednoho či v pravé rytířské bitvě. Tento bonus se v případě turnaje zvedá na +3.  
 
                     
Ostrov řek                    
Pevná země s prosperujícím obchodem, skvělými mořeplavci a láskou k rybolovu a své vlasti. To je Hadí království Tizaass na ostrově řek. Většina dopravy je zde prováděna po zdejších obrovských řekách, v zemi se ukrývájí velká nerostná bohatsví, která se vyvážejí do všech koutů illeanu. V této zemi se vyskytuje i spousta močálů a bažin, ale lidi se snimi naučili dokonale žít. Rybařit zde umí snad každý chlapec i dívka a Vodní kopce a jejich tajemství lákají dobrodruhy ze všech zemí. Zde lze zahlédnou mno druhů staveb, také se zde nachází spousta hradů a pevností jež byly vybudovány v důsledku dřívějších výpadů císařství. V hadím království také sídlí řád hvězd, který je zaměřen na zkoumání vesmíru. Na ostrově vládne mír, který je občas narušován výpady pirátů na pobřeží. Cechy zde nemají moc vysoké uplatnění, ale náboženství je zde naopak velmi rozšířené. V současné době je zde hlavní katedrála boha Illeuse. Zemi vládne královna spolu s radou ostrovanů jež pomáhají řídit království. Největším bohatsvím země jsou nefritové doly a tajemství podzemí Vodních kopců. Ostrované jsou také talentovaní průvodci, jelikož mají dobrý smysl pro orientaci. Procházet tamní močály bez průvodce se považuje za sebevraždu.
Rybář – Kdo nerybaří nepochází z ostrova řek. Snad každý obyvatel tohoto ostrova se umí plavit s loďkou na řekách a chytat ryby. Díky tomu mají tito ostrovani bonus +3 k plavbě po řekách a +3 k rybolovu.  
 
Znalec bažin – Zdejší lidé znají chování a zrádnosti močálů a bažin jako své boty. Mnoho zdejších obyvatel jsou také průvodci přes bažiny. Proto mají bonus +2 k orientaci a přežití v močálech a bažinách.  
 
Náboženství – Zdejší náboženství je jednotné a silné, každý zde uctívá boha Illeuse a proto pokud konají něco v jeho jménu tak mají +1 k dané situaci.      
                     
Sar'Dun                    
Ostrov Sar'Dun je vesměs podobný severním královstvím, je zde silná obchodní pospolitost, jež se zabívá hlavně vývozem a dovozem zboží po moři. Je to civilizovaná země, ve které ale v podstatě nikdo nevládne. Je zde pár velkých měst kterým vládne jejich rada, ale jinak je zde vše řízeno především obchodem. Žije je zde spousta druhů ras, dokonce i jeden trpasličí klan. Toto území je také velkým terčem pirátů, ale během dekád nájezdů se zdejší ostrované naučili dobře bránit. Najdete zde téměř všechny druhy různých povolání, stejně tak jako spousta cechů, gild, magických a rytířských řádů apod. Zdejší kultura je jinak velice podobná severním zemím a díky vysokému obchodnímu zaměření je zde vždy něco nového na prozkoumání. Největším znakem ostrova je ale velká věz Sar'Dunských mágů, což jsou portáloví mistři, které vede sám Žlutý švec. Zdejší obyvatelé jsou místo od místa rozdílní, ale sdílejí společnou svobodu ostrova. Kromě dřívějších nájezdů gimaků a neustálých výpadů piratů nemají ostrované žádné přímé nepřátelé. Zdejší záhadou je velký Kamenný les, který je známí tím, že se zde nedá nic pokácet ani nasbírat. Les je kamenný do slova, jakoby se v něm zastavil čas a odmítal vydat cokoliv cizím narušitelům. Zdejší lidé toto svádějí na mágy Sar'Dunu a jejich magii.
Obchodní monopol – Obchod je na tomto ostrově nejdůležitější věcí a téměř každý se živí alespoň tím že obchodníkům zboží dodává. Proto mají bonus +3 k obchodování a +1 k charismě při vyjednávání a smlouvání.  
 
Ochránce ostrova – Následkem neustálých nájezdů pirátů se místní museli naučit proti nim dobře bránit a tak se každý učí alespoň základy zacházení se zbraní. A tak mají bonus +2 k Oč pro oblíbenou zbraň  
 
Vliv kouzelníků – Díky tomu že zde je mnoho magicky založených společenství tak mají tito lidé daleko větší znalosti o magii než jiní. Proto mají bonus +2 k znalostem magie, tzn. Při zjišťování jestli se jedná o kouzlo, poté o jaké kouzlo apod, pokud ho tedy již někdy viděly apod.  
 
                     
Země ztracených bohů                  
Tato země je vyprahlou pouští kde dříve žilo mocná osamocená říše atul. Jednoho dne ale náhle celá země v mžiku vyprahla, jako kdyby zní někdo vysál život. Spolu se zemí zemřeli téměř všichni její obyvatelé a spolu s obyvateli zanikly také jejich bohové. Nyní zde žijí kmeny lidí jež jsou ale otroky svých pánů, jež jsou potomky přeživších po vyprahnutí země. Je jen pár jedinců kterým se podaří dostat se z ostrova pryč na svobodu. Většina lidí zde žije jako otroci, kromě ukrytých kmenů v horách. Ti se ale ze všech sil snaží žít tak aby o nich nikdo nic nevěděl. Zdejší lidé jsou velice odolní a to nejen vůči zdejšímu žhavému počasí. Také to nejsou zrovna ti nejslabší bojovníci, jelikož otročtí páni mezi sebou neustále válčí a používají jako vojáky jen své otroky. Nefunguje zde žádný obchod ani kontakt s vnějším okolím. Zdejší země nejsou ani příliš civilizované a stavby budov se omezují jen na jeskyně a kamené stavby u oáz. Otroci zde nejvíce pracují v železných dolech jimiž jsou zdejší hory naprosto přeplněné. Díky naprostému přebytku železa je zde občas k vidění stavba ze železa jež většinou znázorňuje něco z moci otrokářského pána. Okolní země o této zemi moc neví, jelikož ten kdo se do této země odváží se většinou již nevrátí.
Otrok války – Jelikož otrokáři nutí otroky neustále válčit, tak se z nich staly časem silní bojovníci jež jen tak něco nezastraší. A tak mají bonus +2 k Uč a Oč s oblíbenou zbraní.    
Odolnost těla – Jejich ubohý styl života je donutil zvyknout si na velmi tvrdé podmínky a tak mají vždy bonus +2 k hodu na odolnost, pokud se nejedná o jedy apod.    
Nevědomý – Zdejší otroci jsou ve skutečnosti řízeni iluzí svých pánů, pro ně je ale stále těžší si otroky podmanit jelikož jejich mysl si postupně budují bariéry proti narušení mysli. Proto mají bonus +3 proti psychickým a iluzním kouzlům.    
   
                     
Jedinečnost Atul – Každý atul je jedinečný nejen svým chováním ale i určitým talentem. Talent může být jen jeden a jaký to bude určuje hod k6.      
Talenty Hod k6 1) 2) 3) 4) 5) 6)      
1) Bystrá mysl – Někteří atul mají talent pro učení, vše v tomto ohledu jim jde rychleji než ostatním, naučit se něco je tedy pro ně snadnější. Proto mají atul s tímto talentem bonus k rasové schopnosti "Rychlejší získávání zkušeností". Ten se projeví tak, že bonusově získané zkušenosti se ještě násobí hodem k4.      
     
2) Zručnost – Někteří atul jsou od přírody zručnější než jiní. Většina fyzických dovedností jim jde snadněji, jakoby už tyto věci dávno dělaly. Zručnejší kováři vám vyrobí kvalitnějšé čepel, bojovníkovi jde zacházení se zbraní lépe nebo například alchymistovi jde míchání lektvarů lépe od ruky. A proto má každý atul s tímto talentem bonus +1 k veškerým fyzickým činnostem.      
     
     
3) Narozen pro obor – Jiní atul zas mají talent přímo na určitou větev dovedností. To znamená že je to například rozený lovec či zloděj a nic mu nejde tak dobře jako právě to pro co se narodil. Díky tomu mají bonus k povolání jež si vybrali. Tím pádem veškeré dovednosti spjaté s daným povoláním ovládá atul vždy o úroveň dříve než je určeno pro ostatní.      
     
     
4) Talent od přírody – Atul mohou mít také schopnost vynikat lépe v určitých vlastnostech jako například v síle, obratnosti apod. Pokud má atul takovýto talent tak má bonus +1 ke stupni z jedné z pěti hlavních vlastností každou 10. úroveň. Která vlastnost bude tímto ovlivněna se určí hodem k%. Vlastnost nemůže překročit stupeň 21.      
     
     
Síla – 01-20%                    
Obratnost – 21-40%                    
Odolnost – 41-60%                    
Inteligence – 61-80%                    
Charisma – 81-100%                    
5) Válečník/Mág – Někteří atul jsou rozenými válečníky, což znamená že mají dokonalé vlohy pro to být dobrými bojovníky, hraničáři, rytíři apod. Jiní zas mají talent na to být mágem, čarodějem, alchymistou apod. a tak mají zase dokonalé vlohy proto ovládat dobře magii. Jestli bude talent zaměřen na válečníka či mága určuje hlavní zaměření povolání postavy. Válečník má bonus +1 život za každou úroveň. Mág má bonus +1 mag za každou dosaženou úroveň.      
     
     
6) Pevná imunita – Atul mohou také mít od přírody odolnější či silnější tělo. A tak jsou daleko méně náchylní k nemocem, mají silnější imunitní systém a snadněji tak odolávají jedům. Tito atul jsou většinou posledním drižícím článek pokud by měl vypuknout nějaký mor, jelikož mu buď naprosto odolají nebo se budou držet daleko lépe při smyslech. A proto mají tito atul bonus +2 proti veškerým nemocem a +1 proti veškerým jedům a nákazám.      
     
     

 

Vyhledávání